EN

1.01.2015 Wersja do druku

Nuklearny grzyb

"Koń, kobieta i kanarek" w reż. Remigiusza Brzyka w Teatrze Zagłębia w Sosnowcu. Pisze Aneta Głowacka w Teatrze.

Wizja piekła patriarchatu jest w tym spektaklu bardzo sugestywna. Szkoda, że zabrakło chociażby refleksji, co jest źródłem męskiej przemocy. "Koń, kobieta i kanarek" to kolejny spektakl duetu Brzyk - Śpiewak w Teatrze Zagłębia, po wystawionym z sukcesem "Korzeńcu". Poprzednia inscenizacja idealnie wpisywała się w realizowaną przez sosnowiecki teatr politykę lokalności. Przedstawienie, oparte na quasi-detektywistycznej powieści Zbigniewa Białasa, dotyczyło historii i tożsamości miasta, które na początku minionego stulecia - dzięki położeniu na przecięciu granic trzech cesarstw i budowie kolei żelaznej - rozwinęło się jako znaczący, wielokulturowy ośrodek handlu. W najnowszym spektaklu twórcy starają się uciec od lokalnego konkretu, opowiadaną historię układając w formie ballady. Nie precyzują miejsca ani czasu akcji, jakkolwiek łatwo odszyfrować, co kryje się pod enigmatyczną nazwą "miasteczko na K albo na S", chociaż dla przebiegu fab

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Nuklearny grzyb

Źródło:

Materiał nadesłany

Teatr nr 6/6.2014

Autor:

Aneta Głowacka

Data:

01.01.2015

Realizacje repertuarowe