EN

7.11.2015 Wersja do druku

Nowość nowego teatru

II Festiwal Nowego Teatru w Rzeszowie podsumowuje dla e-teatru Katarzyna Niedurny.

Bardzo trudno odpowiedzieć na pytanie jak we współczesnym teatrze objawia się to, co "nowe", zdefiniować nurty, które dopiero pojawiają się na scenie. To zadanie w zeszłym roku po raz pierwszy wzięli na siebie organizatorzy Festiwalu Nowego Teatru w Rzeszowie. Tegoroczna edycja została dodatkowo powiązana z nazwiskiem Christopha Schlingensiefa - niemieckiego reżysera, czołowego buntownika sceny, któremu poświęcona została seria imprez towarzyszących. W tym kontekście główną cechą nowego teatru stał się w Rzeszowie bezkompromisowy dialog z rzeczywistością i odważne wyjście naprzeciw wyzwaniom współczesnego świata. "Średnie pokolenie" Owa bezkompromisowość stała się kluczem doboru spektakli konkursowych. Wśród autorów przedstawień pojawiły się także nazwiska reżyserów doświadczonych, od lat goszczących na polskich scenach: Moniki Strzępki ("Nie-boska komedia. Wszystko powiem Bogu"), Pawła Miśkiewicza ("Podróż zimowa"), czy d

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał własny

materiał nadesłany

Autor:

Katarzyna Niedurny

Data:

07.11.2015