EN

1.11.1998 Wersja do druku

Nowe wcielenie Lira

Każda próba wystawienia "Króla Lira" jest wydarzeniem teatralnym. Nawet gdy do premiery nie dochodzi. Jedna z największych tragedii Szekspira stawia przed realizatorami nie lada wyzwanie: znalezienie aktora do roli Lira. Jak pokazać człowieka, który ponosi klęskę u progu starości, władcę, który nie rozpoznał, kto przyjaciel, kto wróg, który nie odróżnił u swoich córek uczucia od pochlebstwa, który przegrał życie niejako na własną prośbę. A co najważniejsze: jak wyakcentować prawdę, że w tej grze, zwanej życiem, popłaca nie tylko szalbierstwo. Że na wygraną czeka się długo i bywa ona gorzka, a często spóźniona. Nie sposób więc nie skorzystać z okazji obejrzenia w Teatrze Narodowym spektaklu "Króla Lira" w reżyserii Macieja Prusa. Główną rolę kreuje Jan Englert, wciąż wydawałoby się zwycięski w walce z czasem. Dorota Segda (w olśniewającym kostiumie autorstwa Zofii de Ines) urzekająco zagrała Regan, najbardziej "połamaną" z c�

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Nowe wcielenie Lira

Źródło:

Materiał nadesłany

Zwierciadło nr 11

Autor:

Hanna Karolak

Data:

01.11.1998

Realizacje repertuarowe