XIV Festiwal Mozartowski w Warszawie ocenia Józef Kański w Ruchu Muzycznym.
Zorganizowany, jak i poprzednie przez Warszawską Operę Kameralną Festiwal Mozartowski włączony tym razem został do potężnego, trwającego cały rok cyklu muzycznych przedsięwzięć nazwanego Odą do Europy jako jego austriacka cegiełka (15 czerwca - 26 lipca). Zasadniczym elementem programu i jego atrakcją na europejską skalę była, jak zawsze, seria scenicznych dzieł genialnego kompozytora w inscenizacji Ryszarda Peryta. Żadne nowe pozycje pojawić się w tej serii oczywiście nie mogły; nastąpiły natomiast - co naturalne - dość liczne zmiany w obsadach, a i kształt sceniczny niektórych przedstawień uległ pewnym korektom. W przypadku Cosi fan tutte [na zdjęciu] korekty były tak znaczne, że spektakl 29 czerwca pod batutą Rubena Silvy potraktowany został jako premierowy. W odnowionej wersji przedstawienie Cosi... zyskało na lekkości, humorze i wewnętrznej dynamice; może chwilami było jej nawet aż za wiele -oto bowiem w pierwszej scenie opery (która