EN

1.01.1996 Wersja do druku

Nowa polska opera

W powieści "Wyrywacz serc" Boris Vian dał surrealistyczny opis miasteczka z po­granicza jawy i snu, w którym hartują się ludzkie charaktery. Egzystencjalna przy­powieść Viana posłużyła kompozytorce Elżbiecie Sikorze za osnowę opery. Jej in­trygująca muzyka: powracające, niby echo, nastrojowe solo trąbki i komentują­ce partie chóralne, tworzą wyraziste tło dla niebanalnej akcji, z Janem Peszkiem brylującym w roli znerwicowanego psy­chiatry Zmara. Reżyser Mariusz Treliński posłużył się filmową techniką prowadze­nia narracji. Niektóre sceny, np. bokserski pojedynek między księdzem a zakrystia­nem, zrealizowane zostały z wirtuozerią rzadko spotykaną w teatrze operowym.

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Nowa polska opera

Źródło:

Materiał nadesłany

Elle

Autor:

?

Data:

01.01.1996

Realizacje repertuarowe