17.11.2015 Wersja do druku

Nowa dynamiczna siła na europejskiej scenie tańca

"Fedra" i "Burza" w choreogr. Izadory Weiss w Bałtyckim Teatrze Tańca w Gdańsku. Pisze Laura Cappelle w Financial Times.

Raz na jakiś czas pojawia się choreograf, który umieszcza swoje miasto na mapie tanecznej. Izadora Weiss właśnie uczyniła to z Gdańskiem: jej Bałtycki Teatr Tańca, który powstał pięć lat temu z popiołów zespołu baletowego Opery Bałtyckiej, stał się znaną na świecie grupą dzięki swojemu ambitnemu i szybko powiększającemu się repertuarowi. Ostatnie dwa spektakle Weiss umiejscawiają angielską komedię ("Burza") i francuską tragedię ("Fedra") w świecie symfonii Mahlera. Są momenty, gdzie oba te dzieła natykają się na drobne trudności narracyjne: jeśli nie jest się świeżo po lekturze Shakespeare'a i Racine'a pewne szczegóły mogą pozostać niejasne, ale żywa, dynamiczna choreografia Izadory Weiss wysuwa się na pierwszy plan. Jej 80-minutowa wersja "Burzy" skupia się na postępującej samotności Prospera i odzyskiwaniu wolności przez Mirandę i Ariela. Spektakl jest niezwykle oszczędny nawet jak na małą scenę Opery Bałtyckiej: poruszając

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Nowa dynamiczna siła na europejskiej scenie tańca

Źródło:

Materiał nadesłany

Financial Times/11.11.2015

Autor:

Laura Cappelle, tłum. Mirosław Sikora

Data:

17.11.2015

Realizacje repertuarowe