EN

29.11.2011 Wersja do druku

Nowa droga Teatru Żydowskiego

"1666" w reż. Michała Zadary w Teatrze Żydowskim w Warszawie. Pisze Nadia w portalu kulturaonline.pl.

W repertuarze warszawskiego Teatru Żydowskiego pojawiła się sztuka "1666" wg. "Szatana w Goraju" Singera w reżyserii Michała Zadary. Jest ona bardzo ciekawym głosem w dyskusji o przyszłość teatru żydowskiego. O ile teatr europejski jako taki ma wiele odsłon i wiele twarzy, tak teatr żydowski przynajmniej w Warszawie kojarzy się jednoznacznie z bogatą scenografią, piosenkami po hebrajsku lub jidisz i kolorowym nieistniejącym światem. Widowisko, które ogląda się, bo jest estetycznie ładne, natomiast nie jest połączone z rzeczywistością i nie jest żadnym głosem ani artystycznym ani społecznym. To scena sztuczna, nie namacalna, odległa. Zarada zrywa z konwencją teatru żydowskiego na każdym poziomie. Widać to już w momencie wejścia na salę. Pierwsze wrażenie jest takie, że człowiek chyba się spóźnił albo przerwał próbę artystom, którzy właśnie recytują kabaret Tuwima. Jesteśmy przyzwyczajeni, że przychodzimy do teatru, potem

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Nowa droga Teatru Żydowskiego

Źródło:

Materiał nadesłany

kulturaonline.pl/26.11

Autor:

Nadia

Data:

29.11.2011

Realizacje repertuarowe