"Kuracjuszki z Interno" w reż. Justyny Lipko-Koniecznej i Doroty Ogrodzkiej ze Stowarzyszenia Pedagogów Teatru i "Spis kobiet" w reż. Doroty Ogrodzkiej, Izabelli Gawęckiej, Alicji Brudło, Anny Sadowskiej, Iwony Koneckiej z Kolektywu Polka, gościnnie w Teatrze Powszechnym w Warszawie oraz "Złota Skała. Opowieść o Robercie Brylewskim" w reż. Grzegorza Laszuka w STUDIO teatrgalerii w Warszawie. Pisze Tomasz Miłkowski w Dzienniku Trybuna.
"Kuracjuszki", "Spis kobiet" i "Złota Skała" [na zdjęciu] na pierwszy rzut oka do siebie nie pasują. Pierwszy spektakl to próba zmierzenia się z sytuacją kobiet internowanych w Gołdapi, drugi - opisu dzisiejszych lęków kobiet z ulicy 1 Maja w Lublinie, trzeci - ożywienia pamięci o liderze polskiego punkrocka. A jednak w feministycznych spektaklach przygotowanych pod skrzydłami Stowarzyszenia Pedagogów Teatru mimo niemal 40 lat dzielących doświadczenia bohaterek obu spektakli ujawnia się podobny motyw gniewu i utraty. O podobieństwie decyduje zapewne zastosowana metoda - w obu spektaklach punktem wyjścia scenariusza są autentyczne zapisy przeżyć rzeczywistych bohaterek - internowanych kobiet w okresie stanu wojennego w ośrodku (o, ironio!) wypoczynkowym w Gołdapi i kobiet z Lublina trudniących się handlem, wiążących z trudem koniec z końcem. To na podstawie ich wspomnień, zapisków i rozmów z niektórymi z nich powstały te spektakle mające w sobie du