EN

22.02.2007 Wersja do druku

Niewidoczne figury w parterze

"Eurazja" w choreogr. Izadory Weiss Teatru Muzycznego Capitol we Wrocławiu w Centrum Artystycznym Montownia w Warszawie. Pisze Paulina Sygnatowicz w Życiu Warszawy.

Bez większego rozmachu Centrum Artystyczne Montownia zainaugurowało działalność Sceny Teatru Tańca. Spektakl "Eurazja" wrocławskiego teatru Capitol nie był porywający. Baletowe widowisko Izadory Weiss dzieli się na dwie części - europejską i azjatycką. O ile z pierwszej nie wynikało zupełnie nic, piękna wizualnie część azjatycka mówiła o tym, że to kobieta jest tym pierwiastkiem, który wodzi mężczyznę na pokuszenie. Artystka wsparła tancerzy rekwizytami w postaci skrzyń czy wachlarzy, a obraz dopełniały wizualizacje wideo. Pomogło to ukryć niedostatki warsztatowe zespołu, który składa się nie tylko z zawodowych tancerzy. O ile w partiach solowych czy duetach wszyscy wypadali znakomicie, gorzej było z tańcem zespołowym. Nie czuło się w nich ani wspólnoty, ani radości z tego, że są razem na scenie. Okazało się też, że Scena na Piętrze nie jest idealnym miejscem do prezentowania tańca, gdyż nie ma podwyższenia. Choć widownia ustawio

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Niewidoczne figury w parterze

Źródło:

Materiał nadesłany

Życie Warszawy online/21.02

Autor:

Paulina Sygnatowicz

Data:

22.02.2007

Realizacje repertuarowe