"Kto szuka, ten znajdzie"- tak głosi przysłowie, ale przysłowia to nie instrukcja obsługi tego, czym jest życie. Nie każdy, kto szuka, znajduje. Przynajmniej nie zawsze to, czego szuka. To stwierdzenie jest głównym motywem w sztukach Dei Loher. Jej protagoniści ciągle poszukują bardziej szczęśliwego i sprawiedliwego świata, z mniejszym lub większym skutkiem. W sztuce "Manhattan Medea" Dea Loher sięga po najczęściej chyba opracowywany materiał antyczny (Owidiusz, Seneka, Grillparzer, Anouilh, Pasolini lub Heiner Muller). Przenosi go w czasy dzisiejsze, jej protagoniści to bałkańscy uciekinierzy wojenni. Tak jak ich przodkowie uciekli do nowoczesnej cywilizacji. Jazon i Medea żyją od 7 lat w Ameryce prawie bez pieniędzy i w okropnych warunkach. Nie mają widoków na zmianę i postęp. Jazon poznaje Claire, córkę bogatego potentata gospodarczego. By ją poślubić, opuszcza Medeę i ich wspólne dziecko. Ślub z Claire oznacza dla Jazona
Tytuł oryginalny
Nieszczęśliwi utopiści
Źródło:
Materiał nadesłany
Garderoba - gazetka teatralna