EN

1.06.2009 Wersja do druku

Niemożliwe (fragm.)

Popularna ostatnio forma sceniczna "performing lecture" to wykład z elementami inscenizacji. Aktorzy/performerzy nie wcielają się w postaci, a jedynie referują publiczności temat. Paweł Sztarbowski i Michał Zadara zaproponowali taką formę do rozmowy o "Kupcu" Mi­kołaja Reja - jego bogactwie językowym i ewentualnym potencjale scenicznym we współczesnym teatrze. W tym wypadku jednak perfor­ming lecture był tylko wstępem do dalszej pracy Zadary nad tekstem. Trudno powiedzieć, czy po kilku miesiącach tournee z performing lec­ture, Zadara wystawił "Kupca", czy jego adaptację. Trafniej byłoby po­służyć się paradoksem: "Kupiec" to spektakl o tym, że taki spektakl po­wstać nie może i nigdy nie powstanie. W Muzeum Starego Teatru zaaranżowano wąską i głęboką scenę złożoną z podestów. Ściany pomalowano na tęczowo, a na każdej wid­nieją cytaty z Biblii. Tył sceny ogranicza kurtynka, na środku stoi ka­napa. Na tak małej przestrzeni nie rozegra si

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Niemozliwe (fragm.)

Źródło:

Materiał nadesłany

Didaskalia Gazeta Teatralna nr 6

Autor:

Marta Bryś

Data:

01.06.2009

Realizacje repertuarowe