Popularna ostatnio forma sceniczna "performing lecture" to wykład z elementami inscenizacji. Aktorzy/performerzy nie wcielają się w postaci, a jedynie referują publiczności temat. Paweł Sztarbowski i Michał Zadara zaproponowali taką formę do rozmowy o "Kupcu" Mikołaja Reja - jego bogactwie językowym i ewentualnym potencjale scenicznym we współczesnym teatrze. W tym wypadku jednak performing lecture był tylko wstępem do dalszej pracy Zadary nad tekstem. Trudno powiedzieć, czy po kilku miesiącach tournee z performing lecture, Zadara wystawił "Kupca", czy jego adaptację. Trafniej byłoby posłużyć się paradoksem: "Kupiec" to spektakl o tym, że taki spektakl powstać nie może i nigdy nie powstanie. W Muzeum Starego Teatru zaaranżowano wąską i głęboką scenę złożoną z podestów. Ściany pomalowano na tęczowo, a na każdej widnieją cytaty z Biblii. Tył sceny ogranicza kurtynka, na środku stoi kanapa. Na tak małej przestrzeni nie rozegra si
Tytuł oryginalny
Niemozliwe (fragm.)
Źródło:
Materiał nadesłany
Didaskalia Gazeta Teatralna nr 6