Ogromną popularność zyskało sobie pisarstwo Edwarda Redlińskiego, autora głośnych powieści "Awans" i "Konopielka". Twórca obserwujący ze szczególną pasją przemiany społeczne i kulturowe naszej wsi, badający pogranicza obyczaju ludzi zmieniających środowiska przeniósł tę problematykę także i do swego dramatopisarstwa. W Teatrze Ziemi Łódzkiej oglądamy sztukę pt. "Czworokąt". Powiedzmy szczerze i otwarcie - nie udała się ta sceniczna wersja socjologizującej analizy związków zachodzących między wiejskim pochodzeniem bohaterów a ich miejskim snobizmem. Utwór w swoim założeniu satyryczny, wyostrzający kontury zjawisk, świadomie operujący karykaturą, postaciami schematycznymi nie ma jednak dość siły komicznej, absurdalnych spiętrzeń sytuacyjnych czy paradoksów w dialogu, by udźwignąć autorski zamiar. Rzecz najgorsza w tym, iż wówczas kiedy autor mówi od siebie i mówi serio wpada w język nie najlepszej publicystyki, pła
Tytuł oryginalny
Nie wszystkie kąty równe
Źródło:
Materiał nadesłany
Głos Robotniczy Nr 216