Przed premierą "Odejść" Vaclava Havla Izabella Cywińska, reżyser przedstawienia i jednocześnie nowo mianowana dyrektorka teatru Ateneum, zwracała w wywiadach prasowych uwagę, na to. że polski teatr nie potrafi stać się płaszczyzną dialogu o sprawach ważnych dla społeczeństwa. Wprowadzana przez nią nowa formuła działania zasłużonej, ale przechodzącej kryzys warszawskiej sceny miała być odpowiedzią na ten problem - odmienione Ateneum było w planach Cywińskiej miejscem, w którym debata publiczna trwale wkroczy w przestrzeń między widownią a aktorami. W tym kontekście premiera "Odejść" jawiła się jako wydarzenie godne uwagi i dla Ateneum, i dla polskiego teatru w ogólności. Ten pierwszy miał. po okresie słabości, stać się ponownie ważną i wpływową sceną, a ten drugi miał zyskać wzorzec sposobu, w jaki scena teatralna może się stać ważnym miejscem społecznej dyskusji. Co wyrosło z tych ambitnych zamierzeń? Premiera, którą chyba naj
Tytuł oryginalny
Nie ma o czym mówić
Źródło:
Materiał nadesłany
Didaskalia - Gazeta Teatralna nr 89