EN

1.02.2007 Wersja do druku

(Nie)byt

Świat zawieszony, nieokreślony, bezczasowy, na wskroś teatralny. Widzowie zasiadają na krzesłach ustawionych na scenie - wzdłuż trzech boków białego kwadratu podłogi wyznaczającego przestrzeń akcji - mając przez oczami albo widzów po drugiej stronie (jeśli siedzą z boku), albo ogromną, pustą widownię. Taka kompozycja nie naśladuje żadnej konkretnej rzeczywistości i nie pozwala zapomnieć o tym, że jest się w teatrze. Na podłodze wyświetlony jest tytuł sztuki, która zostanie odegrana: "Odprawa postów greckich". Jak szyld, zaproszenie, a zarazem sygnał reżyserskiego dystansu. Zadara bawi się tekstem dramatu, sprawdza jego możliwości sceniczne i komunikatywność języka, umieszcza go w różnych kontekstach i formach, szuka sposobu na ożywienie postaci. Jego spektakl staje się dzięki temu przygodą zarówno dla twórców, jak i dla widzów, procesem przełamywania rozmaitych stereotypów interpretacyjnych, które narosły wokół renesansowego dzieła

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

(Nie)byt

Źródło:

Materiał nadesłany

Didaskalia nr 2

Autor:

Monika Kwaśniewska

Data:

01.02.2007

Realizacje repertuarowe