"Katia Kabanowa" w reż. Davida Aldena w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w Warszawie. Pisze Michał Mendyk w Dzienniku Gazecie Prawnej - dodatku Kultura.
"Katia Kabanowa" jest jednym z najlepszych spektakli w najnowszej historii Opery Narodowej. Ogromna w tym zasługa oryginalnej, lecz dojrzałej i zrównoważonej wizji amerykańskiego reżysera Davida Aldena, jeszcze większa - fenomenalnej, choć wciąż w Polsce niedocenianej, dramatycznej muzyki Janaćka Świat odkrył opery czeskiego mistrza trzy dekady temu, ale do tej pory nie może wyjść z zachwytu. Najlepszym dowodem: niebywały sukces nowego nagrania "Wypraw pana Brouczka" (Orkiestra Symfoniczna BBC pod dyrekcją Jifi Belohlavka, Deutsche Grammophon) - komediowego dzieła jeszcze przed kilkoma laty uważanego za marginalne. Okazało się jednak, że Janaćek wykreował w nim brzmieniowy świat o świeżości oraz sugestywności porównywalnej wyłącznie do unikatowego Ravelowskiego "Dziecka i czarów". O artystycznej sile i zarazem marketingowej słabości dzieł czeskiego kompozytora decyduje chyba właśnie ich wyjątkowa oryginalność wobec stylistycznych stereotyp