"Sztuka" Yasminy Rezy w reż. Vojtěcha Štěpánka ze Sceny Kameralnej Arena w Ostrawie na festiwalu Trans/Misje w Rzeszowie. Pisze Tomasz Domagała w oficjalnym dzienniku festiwalu.
W jednej ze scen spektaklu Vojtěcha Štěpánka "Niebepieczna metoda" zabrzmiało słynne "Bolero" Ravela. Mogłoby też z powodzeniem zabrzmieć w jego adaptacji dramatu Yasminy Rezy. Tekst "Sztuki" zbudowany jest bowiem według schematu ravelowskiego arcydzieła, którego konstrukcja opiera się na rozwijającej się w miarę upływu czasu formie wariacji jednego, osiemnastotaktowego tematu melodyczno-rytmicznego, rozpisanego na różne instrumenty. Towarzyszy mu jednostajny rytm, wybijany przez werbel. Dynamika utworu przez cały czas narasta, a dzieje się tak jedynie poprzez stopniowe włączanie się w strukturę dzieła kolejnych instrumentów. Odgrywają one temat solo i przyłączają się do akompaniamentu. W "Sztuce" Rezy podobnie napędza się dynamika kłótni trzech przyjaciół, jaką wywołało kupno przez jednego z nich drogiego, abstrakcyjnego, przedstawiającego białe pasy na białym tle obrazu modnego artysty. Motyw obrazu, niczym osiemnastotaktowy temat "Bolera",