Teatr Rozmaitości, Jerzy Dobrowolski i Stanisław Tym, Ciemny Grylaż, reżyseria Jerzy Dobrowolski, scenografia Mariusz Chwedczuk.
Teatr Mały, Helmut Kajzar, Obora, reżyseria Helmut Kajzar, scenografia Leszek Puchalski, muzyka Piotr Moss.
Dwa utwory "współczesne polskie", grane obecnie w Warszawie, to nie dramat, lecz raczej kabaret. W "Rozmaitościach" Dobrowolski i Tym wznowili i zaktualizowali dawny, a ongiś niedopuszczony scenariusz STS, w "Małym" - nowa kompozycja Kajzara. Dobrowolski i Tym śmieją się zwyczajnie i tradycyjnie: z oficjalnych obyczajów lat siedemdziesiątych: z biurokracji (czyli zakłamania) w dziennikarstwie (czyli wszędzie). Kajzar śmieje się niezwykle i nowocześnie: z okresu "błędów i wypaczeń" wczesnych lat pięćdziesiątych. Dobrowolski i Tym skonstruowali na scenie ciąg zabawnych skeczów, powiązanych cienką fabułką, niespodziewanie kulminującą w kapitalnej i dramatycznej scenie wszechobecności ministra. Kajzar skonstruował na scenie również ciąg zabawnych skeczów, ale pomieszanych z kazaniami i nie powiązanych cienką fabułką, lecz grubym dowcipem. Dobrowolski i Tym wykorzystują zdumiewające polskie poczucie humoru: wiedzą, że slogan "aby kraj rósł w si