O swoich największych przeżyciach teatralnych opowiada Foyer BARBARA SASS, reżyser.
1 Krystian Lupa "Bracia Karamazow" To spektakl podejmujący najistotniejsze tematy: istnienie Boga, miejsce człowieka w świecie, winę i karę. Lupa, za Dostojewskim zresztą, tworzy wielopiętrową, skomplikowaną strukturę. W bardzo długim, wielogodzinnym przedstawieniu buduje mozolnie całą konstrukcję, układa warstwy. Ogromnie ważny jest tu czas, traktowany w subiektywny sposób. Lupa wyciąga racje rozumowe poprzez emocje, które wydają mi się w teatrze najważniejsze. To dla mnie najciekawszy spektakl Lupy. Podobnie jak "Król Edyp" Gustawa Holoubka, drugie z wybranych przeze mnie przedstawień, jest dla mnie punktem odniesienia. To coś, do czego bym dążyła. Teatr czysty, mądry i niezwykle emocjonalny. 2 Gustaw Holoubek "Król Edyp" To spektakl o zupełnie innej, prostej konstrukcji. Rozważa problem wpływu, jaki ma na nas przeznaczenie. Temat więc podobny w pewnym stopniu do podjętego przez Lupę. Tam postawione jest pytanie, czy istnieje Bóg, który karz