Narzekania na sytuację polskiego tańca współczesnego powtarzają się w tzw. środowisku od lat. Wciąż nie dość doceniani są polscy tancerze i choreografowie, którzy funkcjonują w obiegu zamkniętym, szerszej publiczności znani najczęściej jako autorzy ruchu scenicznego do przedstawień w teatrze dramatycznym - pisze Julia Hoczyk w Kulturze Enter.
Organizatorom rozmaitych imprez łatwiej jest uzyskać dofinansowanie występów światowych gwiazd tańca (co oczywiście ma niebagatelne znaczenie dla rozwoju świadomości odbiorców, lecz jest niewystarczające), niż rodzimych twórców. Zapomina się, że wielu spośród nich wysoką pozycję zajmuje nie tylko w Polsce, lecz i zagranicą. Nierzadko jest to zasługą ich determinacji i pasji, przecierania własnych szlaków, starania się o rezydencje, międzynarodowej współpracy itp., nie zaś wsparcia państwa czy miasta. Od wielu lat promocyjną i popularyzatorską "pracę u podstaw" spełnia w dziedzinie tańca współczesnego Fundacja Ciało/Umysł pod kierownictwem Edyty Kozak. Z jej inicjatywy odbywały się spotkania twórców w kultowym Kino-Teatrze "Tęcza", które przerodziły się w Międzynarodowy Festiwal Tańca Współczesnego Ciało/Umysł. W 2003 roku imprezie towarzyszyła pierwsza polska platforma tańca pod nazwą "Taniec.pl" (druga edycja imprezy miała