- Chcemy, by Warszawa stała się ważnym punktem na mapie europejskiej turystyki kulturalnej. Nowe Stołeczne Biuro Festiwalowe miałoby koordynować najbardziej wartościowe wydarzenia, wzmocnić ich dramaturgię, zapraszając wybitnych artystów - mówi JACEK WEKSLER, dyrektor warszawskiego Biura Teatru i Muzyki.
Jacek Cieślak: Co czeka w przyszłym roku warszawskie teatry? JACEK WEKSLER: Zależy nam, by zyskały wyraziste oblicze pod względem stylistycznym i repertuarowym i nie były do siebie podobne. Chcemy przedstawić Komisji Kultury propozycję utworzenia nowych instytucji i dokonać zmian na stanowiskach dyrektorskich. Chcemy, by Warszawa stała się ważnym punktem na mapie europejskiej turystyki kulturalnej. Nowe Stołeczne Biuro Festiwalowe miałoby koordynować najbardziej wartościowe wydarzenia, wzmocnić ich dramaturgię, zapraszając wybitnych artystów. Wyraźnie zaznaczyłyby się dwa sezony: letni, majowo-czerwcowy, poświęcony sztukom popularnym, oraz jesienny, wrześniowo-październikowy, skierowany do bardziej wyrobionej publiczności, która uczęszcza na Warszawską Jesień, Warszawski Festiwal Filmowy czy Międzynarodowy Festiwal Sztuki Mimu. Czy Krystian Lupa, uważany za najważniejszego artystę w polskim teatrze, obejmie od nowego sezonu dyrekcję warszawski