EN

20.03.2013 Wersja do druku

Nagość wywyższająca

"Święto wiosny" w inscenizacji Angelina Preljocaj'a w Kieleckim Teatrze Tańca. Pisze Katarzyna Gardzina-Kubała w serwisie Teatr dla Was.

Aż trzy lata, jak zdradziła dyrektor KTT Elżbieta Szlufik-Pańtak, trwały pertraktacje i przygotowania do tego dnia. Na kieleckiej scenie pojawiło się "Święto wiosny" w interpretacji francuskiego choreografa albańskiego pochodzenia. Premiera tej wersji dzieła Igora Strawińskiego odbyła się w 2001 roku w Berlinie w wykonaniu tancerzy Ballet Preljocaj oraz Staatsballett Berlin. Balet, podobnie jak podczas swej prapremiery (od której mija w tym roku sto lat) wzbudził sensację i kontrowersje. Czy i dziś ostra, brutalna wymowa obrzędu ofiarowania kobiety przez wspólnotę wzbudza takie emocje? Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Reakcja premierowej publiczności była zadziwiająca: chwila ciszy, nieśmiałe oklaski, po czym owacja na stojąco dla artystów i choreografa Myślę, że pierwszym wrażeniem części publiczności była konsternacja - może wzburzenie, może zawahanie, jak zareagować na tak wymowne, nasycone agresją i brutalnością dzieło prz

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Nagość wywyższająca

Źródło:

Materiał nadesłany

Teatr dla Was

Autor:

Katarzyna Gardzina-Kubała

Data:

20.03.2013

Realizacje repertuarowe