- Zgodnie z trwającym od lat festiwalowym cyklem prezentacji mało znanych, bądź zapomnianych oper, przedstawiona zostanie w tym roku koncertowa wersja dwóch jednoaktówek: "Jeźdźcy ku morzu" angielskiego kompozytora Ralpha Vaughana Williamsa oraz "Oberża pod dzikiem" również brytyjskiego kompozytora Gustava Holsta - zapowiada Elżbieta Penderecka, dyrektor generalna XX Wielkanocnego Festiwalu Ludwiga van Beethovena, którego inauguracja odbędzie się 12 marca w Warszawie.
Festiwal potrwa do 25 marca. PAP: Jak dobry strateg miała Pani ułożony program 20. Wielkanocnego Festiwalu Ludwiga van Beethovena już przed rokiem, czyli w kwietniu 2015. Czy od tamtego czasu nie zaszły jakieś istotne zmiany? Elżbieta Penderecka: Zasadnicze zmiany nie nastąpiły, z wielką bowiem konsekwencją starałam się pozostać przy tym programie, który od ponad dwóch lat był już przeze mnie ustalony. Wielkanocny Festiwal jest jednym z trzech największych festiwali muzycznych w Polsce, obok, bardzo bliskiego mojemu sercu festiwalu muzyki współczesnej "Warszawska Jesień" i znakomitego festiwalu, prowadzonego przez pana Stanisława Leszczyńskiego "Chopin i jego Europa". Mam poczucie, że takie wydarzenia, jak te trzy festiwale są - choć to może zabrzmi trochę patetycznie - dobrem narodowym, a na pewno świetną promocją artystów, muzyki i naszego kraju. PAP: Wielkanocny Festiwal przebiegać będzie zgodnie z hasłem "Beethoven i nowe drogi". Jaki