PIĘKNE przedstawienie przygotował Zygmunt {#os#871}Hübner{/#} i zespół Teatru Powszechnego w Warszawie. Uznanie tym większe, że wysławiając sztukę norweskiego pisarza Nordhala Griega pt. "Upadek" poświęconą Komunie Paryskiej podejmował duże ryzyko artystyczne. Sztuka jest szlachetna w zamiarze, ciekawa, ale pamiętamy świetne, także i na tej scenie, realizacje dramatów Stanisławy Przybyszewskiej poświęconych postaciom i konfliktom Wielkiej Rewolucji Francuskiej, a więc zbliżonym do ideologii komunardów 1871 r., jakże ciekawe artystycznie i pogłębione psychologicznie. Na pewno Norweg ustępuje pod tym względem naszej rodaczce. Wielkie wydarzenia historyczne odkrywają pewne prawidłowości które ujawniają się w różnych epokach w podobnych sytuacjach społecznych, napięciach, dramatach. Prawidłowości te rodzą postawy i działania szlachetne, ale i podobne niebezpieczeństwa. Lekcja historii nie zawsze jest przyswojona prze
Tytuł oryginalny
Na barykadach Paryża
Źródło:
Materiał nadesłany
Słowo Powszechne Nr 49