"Ksiądz H., czyli Anioły w Amsterdamie" w reż. Bartosza Frąckowiaka w Teatrze Wybrzeże w Gdańsku. Pisze Jacek Wakar w Dzienniku - dodatku Kultura.
Myśli nienowe "Ksiądz H., czyli anioły w Amsterdamie" potwierdza to, co o gdańskim Teatrze Wybrzeże wiadomo nie od dziś - ma świetny zespół aktorski, ale wyborami repertuarowymi czasem trafia kulą w płot. Spektakl jest reżyserskim debiutem Bartosza Frąckowiaka, znanego do tej pory dramaturga, współpracującego stale najpierw z Wiktorem Rubinem, a teraz z Agnieszką Olsten. Frąckowiak jest też aktywnym członkiem redakcji "Krytyki Politycznej" i to jego zaangażowanie wyjaśnia kontekst gdańskiego przedstawienia. "Ksiądz H." to spektakl efektowny, zdradzający, że świeżo upieczony reżyser dojrzał do wyjścia z roli sekundanta i sformułowania własnej autonomicznej teatralnej wypowiedzi. Jednak pozostał przede wszystkim ideologiem. Jego adaptacja prozy Mariana Pankowskiego, podobnie zresztą jak literacki oryginał, skażona jest grzechem publicystyczności. I stąd pytanie o zasadność repertuarowego wyboru inscenizatora oraz szefów Teatru Wybrzeże. J