01.04.2020 Wersja do druku

Muzyka w świecie teatru

"Stan podgorączkowy. Bibobit/Osiecka" to projekt artystyczny będący hybrydą spektaklu i koncertu. Przypomina wielkie estradowe widowiska muzyczne, grane nie tylko na żywo dla publiczności, ale i dla telewidzów. Koncert w reżyserii Piotra Kruszczyńskiego - dyrektora Teatru Nowego w Poznaniu - to koprodukcja teatru i poznańskiego zespołu Bibobit, założonego przez Daniela Moszczyńskiego i Bartka Pietscha, łączącego improwizację jazzową z rapem w wysmakowany, niepowtarzalny styl - pisze Paweł Kluszczyński z Nowej Siły Krytycznej.

Spektakl grany 12 marca 2020 roku miał zupełnie inny wydźwięk, ponieważ widzowie mogli go zobaczyć tylko za pomocą transmisji internetowej wprost z Dużej Sceny w pierwszych dniach kwarantanny. Należą się wyrazy uznania dla realizatorów, którzy zaplanowany w repertuarze spektakl przenieśli do sieci. Dzięki temu odtworzono go aż siedemnaście tysięcy razy, co znacznie przerasta widownię Teatru Nowego. To precedens, nawet teraz, kiedy większość teatrów publikuje rejestracje przedstawień (zwykle archiwalnych), bowiem Nowy umożliwił zobaczenie spektaklu będącego kilka miesięcy po premierze i w dodatku na żywo - namiastka wizyty w teatrze, nie zaś nagranie. Agnieszka Osiecka nie tylko za sprawą tekstów piosenek jest obecna w poznańskim widowisku, ale również dzięki fragmentom wywiadów radiowych. Usłyszeć poetkę, to niezwykłe, dzięki temu widz nawiązuje z nią bliski kontakt. Za ten gest należą się wyrazy szacunku dramaturgowi Michałowi Pabiano

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał własny

Materiał własny

Autor:

Paweł Kluszczyński

Data:

01.04.2020

Tematy w toku

Realizacje repertuarowe