EN

9.07.2010 Wersja do druku

Muzyka Bacha jako ogniwo łączące

"Tańczmy Bacha" w choreogr. Emila Wesołowskiego, George'a Balanchine'a, Eda Wubbe i Krzysztofa Pastora w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w Warszawie. Pisze Temida Stankiewicz-Podhorecka w Naszym Dzienniku.

Poruszająca nasze najczulsze struny i sięgająca do głębi naszych przeżyć artystycznych muzyka Jana Sebastiana Bacha wciąż inspiruje nie tylko muzyków różnych epok, ale także twórców innych dziedzin artystycznych, jak na przykład balet. Do muzyki Bacha swoje choreografie tworzyli tak wybitni artyści jak m.in. Serge Lifar, Hans van Manen, Maurice Bejart czy wreszcie George Balanchine, którego praca wypełnia jedną z części wieczoru baletowego "Tańczmy Bacha" w Operze Narodowej. Przedstawienie "Tańczmy Bacha" ułożone jest do utworów Jana Sebastiana Bacha i składa się z czterech autonomicznych części różnych choreografów, co pozwala zaprezentować rozmaitość spojrzeń na ideę baletu, na warsztat, na klasykę i taniec nowoczesny. Każda z etiud różni się nie tylko tematyką, układem choreograficznym, ale przede wszystkim odmienną stylistyką i temperamentem twórczym choreografa. Wieczór baletowy rozpoczyna premiera "Pocałunków" w układzie E

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Muzyka Bacha jako ogniwo łączące

Źródło:

Materiał nadesłany

Nasz Dziennik nr 158 online

Autor:

Temida Stankiewicz-Podhorecka

Data:

09.07.2010

Realizacje repertuarowe