"Tango" wg dramatu Sławomira Mrożka w reż. Macieja Wojtyszki w Warszawskiej Operze Kameralnej. Pisze Sylwia Krasnodębska w Gazecie Polskiej Codziennie.
Michał Dobrzyński skomponował na zlecenie Warszawskiej Opery Kameralnej operę na podstawie dramatu Sławomira Mrożka "Tango". Wczoraj wieczorem odbyła się jej światowa prapremiera w reżyserii Macieja Wojtyszki. To spektakl pełen napięć, a nawet świadomych sporów między muzyką a akcją sceniczną. Zabiegi Dobrzyńskiego i Wojtyszki przypominały fragmentami eksperymenty jednego z szalonych bohaterów "Tanga" - Stomila. Jak połączyć nicość z istnieniem? Czy bycie szczęśliwym to prawo ludzi wyzwolonych? Jak uczynić z tragedii wielką formę? Czy pierwotne instynkty są zawsze skazane na sukces w walce z intelektem? Pytania stawiane w "Tangu" Mrożka można mnożyć godzinami. Każdy interpretator tego dzieła ma szeroki wachlarz pojęć i problemów, które może dowolnie rozkładać na czynniki pierwsze. Konflikt pokoleń, bolesne starcie nowoczesności ze starym porządkiem i szerzej, wszystko to, co zawiera się w szukaniu sensu istnienia. Pewnie dlatego dra