"Jak zostałam wiedźmą" Doroty Masłowskiej w reż. Agnieszki Glińskiej w Teatrze Studio w Warszawie. Pisze Kalina Zalewska, członek Komisji Artystycznej XXI Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej.
Podejmując nowe wyzwania, Dorota Masłowska zadebiutowała w tym roku jako autorka literatury dla najmłodszych. "Jak zostałam wiedźmą, opowieść autobiograficzna dla dorosłych i dzieci", napisana z inspiracji dyrektorki Teatru Studio, wystawiona została przez Agnieszkę Glińską na dużej scenie. Prapremiera zbiegła się z wydaniem książki. Utwór Masłowskiej jest poematem o konsumpcjonizmie. Opowiada o świecie, w którym dorośli chcą mieć "więcej, więcej i więcej", a jeśli coś ich różni to stopień zasobności powodujący, że niektórzy muszą poprzestać na "mniej, mniej i mniej". Wieczorami jednak i biedni, i bogaci siedzą przed telewizorami marząc o nowych nabytkach, stymulowani reklamami. Tytułowa wiedźma, włócząca się ulicami miast i zaglądająca w okna, przejawia w porównaniu z ludźmi dużo skromniejsze apetyty - chce tylko porwać i zjeść parę dzieci: grzeczną dziewczynkę i niegrzecznego chłopca. Opowieść jest wariacją na temat ba�