EN
12.06.2014 Wersja do druku

Mozart w cieniu Orientu

- Dotychczas realizowałam głównie współczesne opery. Pierwszy raz mam do czynienia z Mozartem. Nareszcie! Gdy pierwszy raz jej posłuchałam, wydała mi się bardzo odległa. To całkowite przeciwieństwo tego, nad czym chciałabym pracować w teatrze. Interesuje mnie odniesienie się do okoliczności, które możemy rozpoznać - mówi Ewelina Pietrowiak, reżyserka "Uprowadzenia z seraju" w Warszawskiej Operze Kameralnej.

Rozpoczyna się 23. Festiwal Mozartowski. Dziś w Warszawskiej Operze Kameralnej odbędzie się premiera "Uprowadzenia z seraju" w reżyserii Eweliny Pietrowiak. W okrojonym ze względów finansowych programie znajdzie się m.in. pięć "hitowych" tytułów Wolfganga Amadeusza Mozarta: "Don Giovanni", "Cosi fan Tutte", Wesele Figara", "Uprowadzenie z seraju" i "Czarodziejski flet". Festiwal Mozartowski powstał w 1991 roku z inicjatywy Stefana Sutkowskiego, założyciela i wieloletniego dyrektora Opery Kameralnej. Szczycił się tym, że co roku gra wszystkie dzieła sceniczne Wolfganga Amadeusza. Nadal znajdują się one w repertuarze teatru, choć na afiszu będą się pojawiać rzadziej. Zamiast odnawiania co roku tych samych inscenizacji Ryszarda Peryta i Andrzeja Sadowskiego, nowy dyrektor WOK Jerzy Lach zaprasza do współpracy innych twórców. W ubiegłym roku odbyła się premiera "Cosi fan Tutte" w reżyserii Marka Weissa, w tym roku będzie to "Uprowadzenie z seraju" wed

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Mozart w cieniu Orientu

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Wyborcza - Stołeczna nr 135 online

Autor:

Anna S. Dębowska

Data:

12.06.2014

Realizacje repertuarowe
Festiwale