"Uprowadzenie z Seraju" w reż. Eweliny Pietrowiak w Warszawskiej Operze Kameralnej. Pisze Bronisław Tumiłowicz w Przeglądzie.
Opera komiczna Wolfganga Amadeusza Mozarta "Uprowadzenie z seraju" zyskała współczesną szatę - została przeniesiona w realia dzisiejszego Bliskiego Wschodu. Reżyserka Ewelina Pietrowiak z bezpretensjonalnego amanta Belmonta (doskonały tenor Tomasz Krzysica), który pragnie wykraść z haremu ukochaną, zrobiła kogoś na kształt detektywa Rutkowskiego w jednej z ryzykownych ak A kiedy na scenie pojawia się okrutnik Osi (w tej roli dobry niski bas Damian Koniecz z autentycznym kałasznikowem, groza st się realna. Opera Mozarta, która powst na fali ówczesnej mody na turecczyznę, odbierana jest jak reportaż CNN, na szczęś muzyka łagodzi napięcia. Warszawska Opera Kameralna, która ma w repertuarze wszyst opery Mozarta, zamierza sukcesywnie poddawać każdą z nich liftingowi.