EN

25.06.2013 Wersja do druku

Mozart i czas Coco Chanel

"Cosi fan tutte" w reż. Marka Weissa na XXIII Festiwalu Mozartowskim w Warszawskiej Operze Kameralnej. Pisze Anna S. Dębowska w Gazecie Wyborczej - Stołecznej.

Festiwal Mozartowski pod nową dyrekcją stopniowo się zmienia. Premiera "Cosi fan tutte" w reżyserii Marka Weissa przekonuje, że mogą to być zmiany na lepsze. Premiera odbyła się w specyficznym momencie. Pierwsza produkcja za rządów dyrektora naczelnego Jerzego Lacha była papierkiem lakmusowym, pokazującym, co ma do zaproponowania nowa ekipa Warszawskiej Opery Kameralnej. Marek Weiss zrobił już wiele przedstawień w WOK, ale ta realizacja była chyba trudniejsza niż poprzednie. "Cosi " weszło na scenę w napiętej atmosferze, przed publicznością, która wciąż ma w pamięci okoliczności odejścia założyciela i szefa WOK Stefana Sutkowskiego. Stracił on poparcie marszałka Adama Struzika i rok temu został bezceremonialnie pozbawiony stanowiska. Premiera przypadła na trudny czas dla tego teatru, gdy w wyniku cięć finansowych trwający od 22 lat Festiwal Mozartowski nie gra już wszystkich oper swego patrona, co długo było fenomenem na skalę św

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Mozart i czas Coco Chanel

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Wyborcza - Stołeczna nr 146

Autor:

Anna S. Dębowska

Data:

25.06.2013

Realizacje repertuarowe