EN

23.04.2012 Wersja do druku

Motywy biblijnej w tanecznej refleksji

"Opowieści biblijne" w choreogr. George'a Balanchine'a, Emila Wesołowskiego i Jacka Przybyłowicza w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w Warszawie. Pisze Anna Czajkowska w serwisie Teatr dla Was.

"Opowieści biblijne", to nowy spektakl Polskiego Baletu Narodowego, którego premiera odbyła się w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej dnia 14 kwietnia 2012 roku. Właściwie są to trzy krótkie spektakle baletowe i trzy choreografie pod wspólnym tytułem, będące propozycją muzyczno - tanecznej refleksji nad wybranymi motywami biblijnymi z ksiąg Starego i Nowego Testamentu, nawiązujące do opowieści o synu marnotrawnym, Kainie i Ablu oraz do wizji proroka Izajasza. "Syn marnotrawny" z muzyką Siergieja Prokofiewa jest dziełem George'a Balanchine'a, który inspirację czerpał z przypowieści zapisanej w Ewangelii św. Łukasza. Choreografię baletu przygotował w 1929 roku dla Baletów Rosyjskich Siergieja Diagilewa. Ten wybitny tancerz i choreograf zyskał miano jednej z najważniejszych postaci artystycznych XX wieku, bowiem zrewolucjonizował balet klasyczny. Traktując klasycyzm jako bazę, spotęgował, ożywił, rozwinął, a nawet wywrócił podstawy liczącego sob

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Motywy biblijnej w tanecznej refleksji

Źródło:

Materiał nadesłany

Teatr dla Was

Autor:

Anna Czajkowska

Data:

23.04.2012

Realizacje repertuarowe