EN

9.03.1992 Wersja do druku

Mordowanie Vivaldiego

W ciągu kilku dni na scenie Teatru Wielkiego mamy aż dwa spektakle Baletu Poznańskiego! Po znanym już "Skrzypku opętanym" - niezwykłym balecie Ewy Wycichowskiej zainspirowanym poezją Leśmiana - 6 marca otrzymaliśmy pre­mierę "Sługi dwóch panów". Twórcą baletu, w założeniu utrzymanego w stylu commedii dell`arte, jest nowozelandzki cho­reograf Gray Veredon. Znamy go z pięknych realizacji w łódzkim Teatrze Wielkim: "Sen nocy letniej" i "Wolfgang Amadeus" od lat nie schodzą tam z afisza. Veredon de­biutował jako tancerz w londyń­skiej Covent Garden, tańczył w Stuttgart Ballet u Johna Cranco, założył własny zespół "Tanz Forum" w Kolonii, szefował baletowi w Lyonie, tworzył choreografię w nowojorskiej Met i w Washing­ton Ballet. Inspiracją do "Sługi" był dla nie­go nie pierwowzór literacki - ko­media Carlo Goldoniego - lecz ukochana przez niego muzyka An­tonia Vivaldiego. Baletowego "Sługę" wystawił w nowozelan­dzkim Balecie Królewskim (19

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Mordowanie Vivaldiego

Źródło:

Materiał nadesłany

Nowa Europa nr 26

Autor:

Adam Domański

Data:

09.03.1992

Realizacje repertuarowe