EN

17.02.2017 Wersja do druku

Mordercza muzykalność

"Pitawal - historie kryminalne Krakowa w piosenkach" Patrycji Babickiej w reż. Anny Rokity na Scenie na Sarego Teatru Bagatela w Krakowie. Pisze Łukasz Maciejewski na stronie AICT.

Okolice lubianej przeze mnie eksperymentalnej sceny Bagateli przy Sarego są mało przyjazne, zwłaszcza wieczorem, zwłaszcza zimą. Żeby dojść do ulicy Dietla albo na świętej Gertrudy trzeba przejść się kawałek ciemną, niemal nieoświetloną uliczką. A wychodząc akurat z "Pitawala - historii kryminalnych Krakowa w piosenkach", można na moment poczuć się nieswojo. Seryjni mordercy, gwałciciele, szaleńcy mogą przechodzić obok - tonąć we mgle, lub w smogu. A sądząc z przedstawienia, Kraków urasta wręcz do kryminalnej (a nie tylko kulturalnej) stolicy Polski. Cóż jednak z tego, kiedy strach szybko ustępuje miejsca paradoksalnemu w tym kontekście poczuciu przyjemności. Nie boimy się, ponieważ się uśmiechamy. Muzyczny "Pitawal" w Bagateli dzięki inteligencji tekstu i frenezji wykonania Anny Rokity dostarcza przede wszystkim satysfakcji. Patrycja Babicka, autorka "Historii kryminalnych Krakowa w piosenkach", rozpisała na songi historie trzynastu krakow

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Z fotela Maciejewskiego: MORDERCZA MUZYKALNOŚĆ

Źródło:

Materiał nadesłany

www.aict.art.pl

Autor:

Łukasz Maciejewski

Data:

17.02.2017