IV Festiwal Monodramu "Monoblok" w Gdańsku. Pisze Katarzyna Wysocka w Gazecie Świętojańskiej.
Czwartej edycji Festiwalu Monoblok nie towarzyszyły wielkie emocje, choć na pewno zasmucił poziom niektórych monodramów i przekonanie ich wykonawców o swoistej wyjątkowości przekazu. Naprawdę nielicznie zgromadzonej, po raz kolejny niestety, publiczności pokazano siedem spektakli konkursowych, z których docenione przez jury zostały trzy. Moim zdaniem słusznie wyróżniono Agnieszkę Przepiórską za kreację w "Tato nie wraca" i Mateusza Olszewskiego za spektakl "Novecento". Licząc na głosy sprzeciwu, uważam, że kompletnym nieporozumieniem było zakwalifikowanie do konkursu "Listów do skręcipitki", "Porad Dobrego Wojaka Szwejka" i monodramu "Russkij Ostrov". Odrzucała forma prezentacji, zbyt uproszczony, aspirujący do aspirowania pomysł na formę. Agnieszka Przepiórska, laureatka Grand Prix IV Monobloku (3.000 zł) oraz nagrody Prezydenta Miasta Gdańska (1.000 zł), okazała się najbardziej wszechstronną aktorką festiwalu. Przedstawiając dramat o przeobraż