"Fredriana" na motywach dramatów Aleksandra Fredry i muzyki Stanisława Moniuszki w choreografii Conrad Drzewieckiego i Anny Hop w Teatrze Wielkim-Operze Narodowej. Pisze Mirosław Winiarczyk w tygodniku Idziemy.
Z okazji dziesięciolecia Polskiego Baletu Narodowego i dwustulecia urodzin Stanisława Moniuszki w Teatrze Wielkim odbyła się premiera dwuczęściowego wieczoru baletowego do muzyki autora "Halki", inspirowanego komediami Aleksandra Fredry. To hołd dwom wielkim twórcom polskiej kultury XIX w. Pierwszą część, "Opowieść sarmacką", zrealizowano do poematu muzycznego "Bajka" Moniuszki. Emil Wesołowski na podstawie zapisów telewizyjnych zrekonstruował głośne przedstawienie baletowe wybitnego choreografa Conrada Drzewieckiego z 1975 r. inspirowane "Zemstą" Fredry. Ta arcypolska komedia zabłysła teraz krwistymi postaciami Cześnika, Rejenta, Papkina, Klary i Wacława, które zostały wyraziście ukazane i skontrastowane przez tancerzy Polskiego Baletu Narodowego. Dynamiczna choreografia Drzewieckiego i Wesołowskiego została oparta na klasyce baletowej uzupełnionej układami tańca modern. Autorzy w błyskotliwym scenicznym skrócie oddali styl i charakter komedio