EN

21.09.2006 Wersja do druku

Mocne "Prze(d)stawienie"

"Prze(d)stawienie" w reż. Agaty Dudy-Gracz w Teatrze Studio w Warszawie. Pisze
Tomasz Miłkowski w Przeglądzie.

Tytuł tego spektaklu wiele mówi - "Prze(d)stawienie" Agaty Dudy-Gracz jest bowiem jednocześnie "przestawieniem" klocków, z których składa się wielki fresk dramatyczny Tankreda Dorsta i Ursuli Ehler ("Merlin albo ziemia jałowa"). Korzystając z prawa adaptatorki, która tworzy spektakl "na motywach sztuki", w utwór Dorsta wpisała autorka polskie doświadczenia ostatnich lat. Nasyciła opowieść o upadku arturiańskiego mitu założycielskiego goryczą naszych przypadłości: ksenofobii i nienawiści do obcego, fanatyzmu, zamknięcia polskiego prowincjonalnego katolicyzmu na świat. Scena pielgrzymki, której uczestnicy czerpią siłę wiary z namiętnej nienawiści, poraża trafnością społecznej diagnozy. A jednak mimo wyraźnych akcentów publicystycznych spektakl Agaty Dudy-Gracz trzyma się z dala od doraźnej agitki - to poważna opowieść o dziejach błądzącego człowieka, poddanego rozmaitym oddziaływaniom, pozytywnym i negatywnym, które w rezultacie degraduj�

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Mocne "Prze(d)stawienie"

Źródło:

Materiał nadesłany

Przegląd nr 38/24.09

Autor:

Tomasz Miłkowski

Data:

21.09.2006

Realizacje repertuarowe