05.02.2020 Wersja do druku

Mockowanie incognito

"Mock. Czarna burleska" w reż. Konrada Imieli w Teatrze Muzycznym Capitol we Wrocławiu. Pisze Michał Mizera, członek Komisji Artystycznej 26. Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej.

Teatr Capitol z okazji dziewięćdziesięciolecia swego istnienia postanowił opowiedzieć o sobie. Symptomatyczny to jubileusz, nawiązujący nie do dziejów instytucjonalnych (czyli do Operetki Dolnośląskiej założonej w połowie lat pięćdziesiątych), a do 1929 roku, kiedy w ówczesnym Breslau otwarto kinoteatr Capitol. Wrocław, po dekadach udawania, że nic się nie stało i jest tu od zawsze, zaczyna rozumieć, że wiatry historii wieją, nie pytając mieszkańców o zgodę, siłę i kierunek. Zaczyna rozumieć i wyciągać z tego korzystne dla siebie i swojej przyszłości wnioski. To, czego nie sposób wymazać, należy przekuć w wartość. Świetnie to nawiązywanie kontaktu z przedwojenną historią miasta oddaje scenografia Anny Haudek, inspirowana estetyką lat dwudziestych i trzydziestych, zwłaszcza Bauhausem, z pracami Oskara Schlemmera na czele (między innymi fotografie z jego maskami - nieprzypadkowo maskami - zostały użyte w znakomitych projekcjach Agaty Bart

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał własny

Materiał własny

Autor:

Michał Mizera

Data:

05.02.2020

Tematy w toku

Realizacje repertuarowe