"Kreacje 2" w choreogr. Eduarda Bablidze, Roberta Bondary, Michała Chróścielewskiego, Anny Hop, Jacka Tyskiego, Karola Urbańskiego, Natalii Wojciechowskiej w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w Warszawie. Pisze Dorota Kozińska w Ruchu Muzycznym.
Na pomysł regularnego organizowania warsztatów choreograficznych w Teatrze Wielkim-Operze Narodowej wpadł Krzysztof Pastor, dyrektor Polskiego Baletu Narodowego. Pomysł oczywisty: aż dziw bierze, że ktokolwiek musiał na niego wpadać. Warsztaty są nieodłącznym elementem rozwoju artystycznego każdej porządnej szkoły baletowej i każdego przyzwoitego teatru tańca na świecie. Pełnią rolę dwojaką: po pierwsze dają okazję zapoznania się z najnowszymi pracami uzdolnionych choreografów, po drugie, rzucają snop światła na młodych, nieznanych jeszcze tancerzy, którzy w tego rodzaju autorskich przedsięwzięciach mają szanse ukazać swoje największe atuty. Warsztaty Pastora dają twórcom jeszcze szersze pole do popisu. Członkowie zespołu baletowego próbują się zmierzyć z traktowaną dotąd po macoszemu dziedziną zarządzania - organizacją pracy artystycznej, kierownictwem produkcji, reklamą i promocją. Sami redagują programy, robią zdjęcia, koordynuj�