EN

1.12.1998 Wersja do druku

­Mistyfikacja

W "Zachodnim wybrzeżu" Bernard-Marie {#au#1334}Koltes{/#} wychodzi od konkretu miejsca - hangaru nowojorskiego nabrzeża portowego, postaci - o wyraziście zarysowanych pochodzeniu i pozycji społecznej, ich wzajemnych "handlowych" relacjach obojętności i pogardy, by ostatecznie wszystkim tym elementom dramatu realistycznego nadać wymiar metaforyczny, mityczny, uniwersalny. Historia bogatego Kocha, który na miejsce śmierci wybiera dzielnicę zapomnianą przez Boga i ludzi, gdzie rządzą bieda, przemoc i złodziejstwo, jest jedynie pretekstem do głębszej refleksji nad kondycją człowieka tragicznego, skazanego na uprzedmiotowienie, samotność, upadek moralny, a wreszcie śmierć. Autor bywa brutalny, przerażająco szczery i bezkompromisowy w przedstawianiu nieludzkiego, współczesnego świata. Lecz przy całej swej dosadności tekst, który chętnie się czyta lub którego się słucha (stawia on niemałe wymagania teatrowi), jest szalenie poetycki, uwodzi rytmem, chwilami

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Źródło:

Materiał nadesłany

Teatr nr 12

Autor:

Aleksandra Rembowska

Data:

01.12.1998

Realizacje repertuarowe