EN

12.12.2015 Wersja do druku

Mistrzowski Beckett w duchu Piny Bausch

"Wszystko co widać. OHIO" Joanny Czajkowskiej i Jacka Krawczyka w Sopockim Teatrze Tańca. Pisze Łukasz Rudziński w portalu Trójmiasto.pl.

Subtelny i niezwykle intymny, a przy tym bardzo mocno osadzony w twórczości Samuela Becketta spektakl "Wszystko co widać. OHIO" Sopockiego Teatru Tańca jest godzinną taneczną podróżą w duchu teatru Piny Bausch. Joanna Czajkowska i Jacek Krawczyk zatańczyli w ducie jeden z najlepszych swoich spektakli. Zaczynają w półcieniu, siedząc tyłem do nas na krzesłach, które, podobnie jak ich sylwetki, stopniowo wyłaniają się z cienia. Po chwili widzimy dwie nieruchome postaci z długimi blond włosami sięgającymi im niemal do pasa. Ich dłonie pojawiają się na oparciach krzeseł. Krążą po nich coraz częściej, coraz szybciej i coraz bardziej niespokojnie, tworząc intrygujący teatr ruchu na mini scenie złożonej z oparcia krzesła. To ich wersja "Impromptu OHIO" - jednoaktówki Samuela Becketta, która w oryginale rozgrywa się przy stole pomiędzy podobnymi do siebie jak dwie krople wody Słuchaczem i Czytającym. Jak się okazuje, ten drugi czyta ksi�

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Mistrzowski Beckett w duchu Piny Bausch - recenzja "Wszystko co widać. OHIO"

Źródło:

Materiał nadesłany

www.trojmiasto.pl

Autor:

Łukasz Rudziński

Data:

12.12.2015

Realizacje repertuarowe