XIV Międzynarodowy Festiwal Sztuki Mimu w Warszawie. Pisze Marzena Rutkowska w Tygodniku Ciechanowskim.
Po raz czternasty Warszawa stała się miejscem spotkań z wysublimowaną sztuką mimu. To zasługa czołowego polskiego artysty, pasjonata, utalentowanego mima Bartłomieja Ostapczuka. Nie mogło się obyć bez życzliwości dyrektora Tadeusza Słobodzianka i pieniędzy z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Tegoroczny festiwal tradycyjnie zgromadzi! tłumy miłośników niekonwencjonalnej, trudnej sztuki. Festiwal zainaugurował polski spektakl "Gogol" w reżyserii Lionela Menarda. To była jego premiera. Inspiracją do tego spektaklu stało się głośne przedstawienie Marcela Marceau z 1951 r. "Płaszcz". Przedstawienie Warszawskiego Centrum Pantomimy jest swoistą peregrynacją po twórczości Gogola. Reżyserowi i artystom udało się stworzyć jasną, klarowną fabułę. A sztuka mimiczna jego spektaklu znalazła się na artystycznych wyżynach mimicznego warsztatu. Elementy składowe spektaklu znakomicie zostały ze sobą zsynchronizowane. Znakomita i różnorodna m