EN

23.04.2008 Wersja do druku

Misja dla 0,15 proc. widzów

TVP Kultura kończy właśnie trzy lata. Na świecie zbiera prestiżowe nagrody, u nas mało kto ją ogląda. - Rzeczywistych odbiorców ambitnej kultury nie ma wielu. Takie są realia i nie ma się co obrażać - mówi szef kanału Krzysztof Kohler w Gazecie Wyborczej.

Stacja dwa razy z rzędu - w 2006 i 2007 r. - dostała prestiżową nagrodę Hot Bird w kategorii kultura/edukacja przyznawaną kanałom tematycznym nadawanym przez Eutelsat (europejski system telewizji satelitarnej, do której należy 47 krajów) i Eurowizję (stowarzyszenie współpracy europejskich telewizji i kinematografii). TVP Kultura, uznawana przez wielu ludzi kultury za jedyny program realizujący misję TVP, nie jest finansowana z abonamentu, ale wyłącznie ze środków komercyjnych telewizji publicznej. W październiku 2006 r. - decyzją ówczesnego zarządu TVP - na antenie stacji pojawiły się reklamy (w 2007 r. zajęły 0,7 proc. czasu emisji). Stacja nie jest ogólnodostępna - można ją odbierać tylko przez satelitę i w kablówkach. Od 2006 r. oglądalność kanału zwiększyła się dwukrotnie, ale i tak zaledwie 9 tys. 908 osób na minutę decyduje się go oglądać (0,15 proc. widzów). 26 kwietnia stacja wręczy swoje nagrody - Gwarancje Kultury (po raz

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Misja dla 0,15 proc. widzów

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Wyborcza nr 96

Autor:

Donata Subbotko

Data:

23.04.2008

Wątki tematyczne