EN

3.02.1988 Wersja do druku

Miłość-rozpacz-przestroga

Polska literatura narodowa powinna stale istnieć w świado­mości i zbiorowej pamięci wszystkich rodaków. Zadaniem teatrów jest ciągłe powoływanie jej do życia. Tym razem na sce­nie stołecznego Teatru Studio Jerzy {#os#1241}Grzegorzewski{/#} wyreżyse­rował fragmenty "Dziadów" A­dama Mickiewicza. Jak mówi sam reżyser tytuł sztuki "Dzia­dy - Improwizacje" miał za­pewnić swobodę i poczucie bez­pieczeństwa w przygotowywaniu spektaklu. Od chwili powstania po dzień dzisiejszy "Dziady" - odgrywa­ją szczególną rolę w naszej świadomości narodowej - one ukształtowały mit i symbol Po­laka. Spektakl w Studio obejmuje wszystkie części poematu, najwięcej miejsca poświęcając o­czywiście III części "Dziadów". Fragmenty poszczególnych częś­ci przeplatają się ze sobą nie zachowując pierwotnej kolejnoś­ci. Sceny wizyjno-fantastyczne |przeplatają się ze scenami reali­stycznymi. Przedstawienie roz­poczyna się w foyer, skąd prze­nosi się na

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Miłość-rozpacz-przestroga

Źródło:

Materiał nadesłany

Dziennik Ludowy nr 28

Autor:

Dorota Krzyżewska

Data:

03.02.1988

Realizacje repertuarowe