EN

14.03.1970 Wersja do druku

Miller przefajnowany

Dramaturgia Arthura Millera jest społecznie zaangażowana, mocno osadzona w konkretnej rzeczywistości, obce jej są efekciarskie dziwności, wahania, dwuznaczności, prostymi drogami zmierza do celu, czasem może nazbyt prostymi, nie obawiając się mentorstwa, publicystycznej dydaktyki, ascezy moralitetu. Sam Miller dzielił swoje sztuki na dramaty społeczne i dramaty rodzinne, ale i w pierwszych, i w drugich interesował go w istocie ten sam problem: wpływ świata zewnętrznego na życie jednostki, kształtowanie losu ludzkiego okolicznościami społecznymi. Szczególnie chętnie rozpatrywał te zagadnienia na przykładzie biografii mężczyzn. Komiwojażer Willy Loman ze "Śmierci komiwojażera", doktor Eddie Carbone z "Widoku z mostu", farmer John Proctor z "Czarownic z Salem"... Wszyscy oni zmagają się z losem, usiłują rozwikłać społeczne i etyczne dylematy naszych czasów. W "Czarownicach z Salem" dylematem tym jest straszne widmo terroru przekształcającego się w m

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Miller przefajnowany

Źródło:

Materiał nadesłany

Głos Olsztyński nr 62

Autor:

Janusz Segiet

Data:

14.03.1970

Realizacje repertuarowe