EN

18.07.2014 Wersja do druku

Militarna choreografia

Reżyserka dyryguje z widowni z taką emfazą, że aż drżą podesty, na których siedzą widzowie. Tą samą energią nasycony jest performance grany przez kobiety na scenie. Sekwencje wykonywane są z wojskową wręcz precyzją aż po najmniejszy choreograficzny całus - o spektaklu Chóru Kobiet na Berliner Festspiele pisze Ulrich Seidler w Berliner Zeitung.

W ramach Foreign Affairs, letniego festiwalu sztuk scenicznych Berliner Festspiele, można było nabyć dwupak teatralny na temat "Kobiety naznaczone katolicyzmem uwalniają się i poszukują swojej własnej roli". Podróż prowadziła od adoracji Matki Boskiej aż po lament szalonej z miłości nimfy Monteverdiego. Pokazano 45-minutową instalację "Magnificat" Polki Marty Górnickiej. Dwa tuziny kobiet w praktycznych codziennych ubraniach tekstem skomponowanym przez reżyserkę z gorzką ironią wychwalają Boga, Polskę, Matkę Boską jak i swoje obowiązki domowe oraz matczyne. Reżyserka dyryguje z widowni z taką emfazą, że aż drżą podesty, na których siedzą widzowie. Tą samą energią nasycony jest performance grany przez kobiety na scenie. Sekwencje wykonywane są z wojskową wręcz precyzją aż po najmniejszy choreograficzny całus. Kobiety wrzeszczą, szepcą, żują, wzdychają, śpiewają na kilka głosów, dźwięki eksplodują i nagle milkną, chór zmienia us

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Militarna choreografia

Źródło:

Materiał nadesłany

Berliner Zeitung 4.07.2014

Autor:

Ulrich Seidler, tłum. Iwona Nowacka

Data:

18.07.2014

Realizacje repertuarowe