Jak teatr współczesny mówi o Bogu - jak może mówić? Czy możliwa jest dziś teologia teatru jako nowy typ refleksji nad dramatem i teatrem? - pyta Katarzyna Flader inicjując panel dyskusyjny zatytułowany "Czy istnieje teologia teatru?", który odbył się na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
12 grudnia 2007 roku na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie odbyła się konferencja zatytułowana "Czy istnieje teologia teatru?". Inspiracją dla jej organizatorów stały się artykuły i rozmowy opublikowane w miesięczniku "Więź" (nr 5/2007) pod hasłem "Bóg w teatrze. Faust w świątyni". W pierwszej części konferencji referaty wygłosili: Leszek Kolankiewicz ("Teatr kultów transowych"), ojciec Wacław Oszajca ("Teatrum sacrum i profanum") i Jacek Kopciński ("Człowiek i Bóg we współczesnym teatrze. Cieplak. Tomaszuk. Warlikowski"). W części drugiej odbył się panel dyskusyjny poprowadzony przez dr Katarzynę Flader z Sekcji Teologii Kultury UKSW z udziałem MAI KOMOROWSKIEJ, ANNY KAROŃ-OSTROWSKIEJ, ROMANA KOŁAKOWSKIEGO i WIESŁAWA KOMASY. KATARZYNA FLADER Spotkaliśmy się dzisiaj, by zapytać o teatr i teologię. Czy dla tych dwóch dziedzin - niegdyś w naszej kulturze bardzo sobie bliskich - istnieją obecnie jakieś "miejsca wspólne