Wraz z pojawieniem się w teatrze klasycznego repertuaru powstał problem uwspółcześniania dzieł dawnych autorów. Rozwiązywany zresztą nieodmiennie - klasycy wystawiani są środkami nowego teatru, tak jeśli chodzi o inscenizację, aktorstwo, jak i wizję człowieka formułowaną przez najważniejszych autorów epoki. Inaczej być nie może, jeśli teatr nie zamierza bawić się w pastisz, lecz chce nadawać nowe znaczenia starym tekstom, interpretować je zgodnie ze współczesną wrażliwością i estetyką. Różnie ta sprawa wyglądała, historycznie rzecz ujmując, i wygląda nadal, ale to inne zagadnienie. Dramaty Czechowa, w przeciwieństwie do jego opowiadań, napisane są tak, jakby pozbawione zostały konstrukcji, jakby wiernie nie tyle odtwarzały prawdziwe życie ludzi i przyrody, przemijający czas i trwanie, lecz je przenosiły wprost do sztuki. Przenikanie się rzeczywistości realnej z rzeczywistością teatru jest w utworach tego autora, g�
Tytuł oryginalny
Między życiem i teatrem
Źródło:
Materiał nadesłany
Teatr Nr 11