"365 dni/365 sztuk" Susan-Lori Parks to przykład teatralnego projektu totalnego. Amerykańska dramatopisarka, poczynając od października 2002 roku, pisała codziennie jedną sztukę z cyklu - aż do października roku następnego. Każdy utwór opatrzony był datą dzienną. Całość przeznaczona była do wystawiania w ciągu całego roku, zgodnie z datami powstawania. W ten sposób miało dojść do połączenia codzienności i sztuki - zamiast być czymś odświętnym, zarówno pisanie dramatu, jak i przeżywanie spektaklu stawały się rytuałem powszednim. Omawiając rodzimą adaptację projektu Parks, spektakl "Witaj/Żegnaj", wyreżyserowany przez Jana Klatę w bydgoskim Teatrze Polskim, trzeba od razu powiedzieć, że charakter tego przedsięwzięcia jest bardzo odległy od planów autorki. Pokazanie antologii tekstów z ogromnego cyklu w formie pojedynczego przedstawienia niweczy najbardziej nowatorski aspekt "365 dni" - rytuał codziennej wizyty w teatrze. Można wi
Tytuł oryginalny
Między "tylko" a "aż"
Źródło:
Materiał nadesłany
Didaskalia Gazeta Teatralna nr 88