31.05.2011 Wersja do druku

Metafory i polityka

"Vertical Road" w chor. Akram Khana na XXI Łódzkich Spotkaniach Baletowych. Pisze Igor Rakowski-Kłos w Gazecie Wyborczej - Łódź.

Przedostatni spektakl okazał się najbardziej egzotyczny. Spektakularne widowisko nasączone czytelną politycznością wzbudziło zachwyt publiczności Teatru Wielkiego Chociaż najnowsza choreografia Akram Khana miała premierę jesienią 2010 roku, zdążyli obejrzeć ją mieszkańcy kilku kontynentów. Zdarzało się, że publiczność z trudem powstrzymywała łzy wzruszenia. Zdeponowany przez anglo-indyjskiego choreografa uniwersalistyczny ładunek emocji eksplodował w Abu Dhabi, we Frankfurcie, a także w Łodzi, o czym świadczyły intensywne i długie brawa na zakończenie przedostatniego spektaklu Łódzkich Spotkań Baletowych. Realizowany od kilku lat artystyczny projekt Akram Khana to wielopłaszczyznowa pochwała multikulturalizmu. Do "Vertical Road" zaproszonych zostało ośmiu tancerzy z różnych krajów, reprezentujących różne grupy społeczne i mających odmienny bagaż kulturowy. "Vertical Road" rozpoczyna się w całkowitej ciemności. Po chwili uk

Zaloguj się i czytaj dalej za darmo

Zalogowani użytkownicy mają nieograniczony dostęp do wszystkich artykułów na e-teatrze.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.

Tytuł oryginalny

Spotkania baletowe: metafory i polityka

Źródło:

Materiał nadesłany

Gazeta Wyborcza - Wrocław nr 125 online

Autor:

Igor Rakowski-Kłos

Data:

31.05.2011

Festiwale